تفاوت بیلبورد و پوستر

چه موقع از پوستر استفاده میکنیم و چه موقع از بیلبورد؟
همینطور می خوام توی این مقاله بهت یاد بدم که چجوری یک پوستر و بیلبورد موثر طراحی کنی!
خب برو بریم رفیق:)
تو دنیایی که توسط رسانهها احاطه شده به راحتی می تونیم از تعریف واقعی کلمه بیلبورد و پوستر غافل بشیم.
اونا به راحتی قابل تعویض اند و می تونند در هم و بر هم بشن با این حال بیلبورد ها و پوستر ها از نظر هدف، اندازه، تنظیم و نحوه قرارگیری شون کاملا با همدیگه متفاوتند.
به این معنیه که میتونید به طور موثرتری از اونا استفاده کنید.
بریم باهم هدف اونا رو بررسی کنیم.
از بیلبورد برای تبلیغ محصول یا خدمت استفاده میشه در حالی که توی پوستر از مطالب آموزشی و اطلاعات بیشتری ارائه میشه.

و ممکنه برای آموزش چیزی استفاده بشه.
بیلبورد با استفاده از چند تا تصویر و متن محدود پیام ساده رو منتقل میکنه.
در مقایسه یک پوستر تمایل به جزئیات بیشتری داره.
این ممکنه شامل یه نمودار جعبه عددی یا مجموعه ای از دستورالعمل ها باشه.

پوستر ها می تونند مثل یه بیلبورد برای تبلیغات استفاده بشن اما بیشتر به مارک تجاری اختصاص دارن، بنابراین پوستر همچنین شامل زمان، سرگرمی، مکان و هزینه یک رویداد خاصه.
اگه بخوام از نظر تعیین سطح اونا بگم میتونم بگم که:
بیلبوردها در امتداد جاده دیده میشن.

این یک علامت بزرگ نیست که در همان املاک مغازه یا کارخانه که مربوط به اونه وجود داشته باشه.
بیلبوردها در کنار ساختمان یا سازه مثل یه پل دیده میشن.
در مقایسه یک پوستر احتمالاً روی صفحه پین قرار میگیره یا در نمایش اطلاعات دیگه گنجونده میشه، پوسترا تو مناطق محلی تر مثل ویترین یا به درخت یا دیوار سنجاق میشن.

اندازه:
اندازه تفاوت آشکار بین بیلبورد و پوستره.
از نظر فنی یک بیلبورد می تونه هر اندازهای باشه، با این حال بیشتر بیلبوردها علائم بزرگ و واضحی توی حاشیه جادهها هستن.
مناطق شلوغ مثل نیویورک بیلبوردهای تبلیغاتی حاوی چراغ یا پیش بینی سه بعدی هستن.
برعکس یه پوستر کوچیک و قابل کنترله.

احتمالاً توسط شخصی تولید میشه یا در مقیاس کوچکتر چاپ میشه.
و بنابراین از نظر اندازه محدوده، به اندازه کافی بزرگ که میتونه شامل اطلاعات خلاصه شده یا گلوله های لازم برای انتقال اطلاعات باشه.
مقررات:
در مورد استفاده از بیلبورد ها قانونی وجود داره، مرجع محلی ایالتی برای استفاده از بیلبوردها حکم میریزه و ممکنه برای نصب مجوز لازم باشه، قوانین ایالتی بر اساس قانون فدرال حاکم بر قانون زیبایی سازی تنظیم شده، این قانون استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی تو بزرگراه ها رو محدود میکنه.

و اغلب بیلبوردها بر اساس اندازه، محتوا، موقعیت مکانی شون تنظیم میشن.
پوسترها از این نظر متفاوت اند چون از اونا در سطح جامعه، تو یک مدرسه یا یک منطقه خاصی استفاده میشه و مجوز لازم نیست، مناطق خاصی محدودیتهایی رو در مورد محل قرار دادن پوستر تو فضاهای عمومی ندارن.
پوسترها معمولاً هدف سودجویانه دارن.
به طور معمول مربوط به تبلیغات و بازاریابی هستن و از این نظر برای انتقال پیام به مخاطب خاص استفاده میشه.

ماهیت عملی پوسترها به این معنی نیست که از نظر زیبایی شناسی نمیتونن خوشایند باشن، بر عکس هر چقدر پوستر جذاب تر باشه در انتقال پیام خودش هم موثر تره.
هدف اصلی در طراحی یک پوستر جذاب جلب توجه مردمه.
وقتی که توجه مردم رو جلب کردید میتونید پیام خودتون رو به طور موثر ارائه بدین.

پوستر ها رو مطالعه کنید که از کیفیت زیبای خوبی برخوردارند.
برای به وجود آوردن یک پوستر جذاب یکم تحقیق کنید و لیستی از ایده ها رو نگه دارید.
و تصمیم بگیرید که از کدوم روش استفاده کنید میتونید اون رو با دست درست کنید یا از یک برنامه رایانهای استفاده کنید اگه تصمیم دارید پوستر خودتون رو با دست خلق کنید به این موارد نیاز دارید:
دست خط خوب، رنگ پوست با کیفیت خوب، نشانگر مداد.
اگر مسیر کامپیوتر را طی کنید تعداد برنامه کامپیوتر برای ساخت پوستر در دسترسن مثل:
یه پیام ساده رو انتخاب کنید برای جزئیات بیشتر باید از حروف بزرگتر استفاده کنید، این باعث برجسته تر شدن پیام میشه.
پوستر شما باید حس تناسب رو ایجاد کنه.
یه رنگ زمینه مناسب باید داشته باشه و رنگ های دیگه برای گفتن پیام که مکمل این رنگ زمینه باشه.
اطمینان بگیرید که پوستر شما خوانا هستش، بیشتر افراد پست را از فاصله ۶ تا ۱۰ فوتی میبینن این یه قانون کلی خوب برای استفاده در ساخت پوستره.
در نظر بگیرید که مخاطبان شما چهکسایی اند.
مهمه که بدونی چه چیزی برای چه گروهی مورد استفاده قرار می گیره.

امیدوارم که از این مطالب برای طراحی پوستر و بیلبورد استفاده موثر کنی.
ممنون که با من همراه بودی
موفق و پیروز باشی.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
چاپ فاکتور
چاپ کارت ویزیت
تفاوت بروشور و تراکت تبلیغاتی چیست؟
تفاوت بروشور و تراکت تبلیغاتی
اهمیت طراحی تراکت در موفقیت کسب و کار شما – آکادمی طراحی بساز
همه نیاز به روشهایی دارند تا زمینه شغلی خود و خدماتشان را به دیگران معرفی کنند…
آینده طراحی گرافیک چیه؟
عکاسی ویدینگ (عکاسی عروسی)
چه جوری عکس خوب بگیرم؟!
ممکنه این سوال خیلی ذهنتو درگیر کرده باشه…
اگه بخوام یک ویژگی که بر همه ویژگی هایی که عکس باید داشته باشه مقدمه رو بهت بگم میتونم به این اشاره کنم که هر عکسی باید یک داشته باشه.
یک تصویر باید داستانی رو بیان کنه یا لحظه های بی نظیر رو به روشنی معنادار کنه و اونو ثبتش کنه حالا اگه تو بیایی نمونه کارهای خودت رو بررسی کنی فکر می کنی چرا یه تصویر خاص رو ثبت کردی؟!
خب من اینجا هستم که به تو ۱۰ تا از ویژگی های یک عکس ایده آل رو بگم مخصوصا در حوضه ی عکاسی ودینگ کاربرد داره:
دیدگاهتان را بنویسید