راز های یک لوگوی حرفه ای – آکادمی طراحی بساز

راز یک لوگوی خوب و به یاد ماندنی چیه؟
امروز می خوام بهت بگم که یک لوگوی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشه؟!
و تو چه جوری می تونی یه لوگوی حرفه ای طراحی کنی؟!
راستی اگه تو هزار تا کلمه داشته باشی تا توضیح بدی که شرکتت چقدر عالیه، چی میگی؟؟؟
خوشبختانه این دقیقا همون کاریه که ویژگیهای آرم شما هر روز انجام میده.
برای همین سوال اصلی اینه که میخوای لوگوی تو چی بگه؟!!!
لوگو ها توضیح میدن که شما کی هستین چه کاری انجام میدین و احساس برند شما چیه؟!
همه یه لحظه است.
رنگها، شکلها، تایپوگرافی و سایر عناصر طراحی همگی بر چگونگی تجربه مخاطب شما از برند شما تاثیر می ذارن. وقتی این کار رو درست انجام بدین مشتریان توی نگاه اول عاشق برند شما میشن.
خب چه جوری این کارو انجام بدیم؟!
من اینجا هستم تا به تو چند تا از ویژگی های آرم خوب رو بگم:)
به خاطر اینکه آرم شما چهره عمومی برند شماست برای همین باید طراحی این ارم خیلی موثر باشه.
اما همین طراحی موثر اصلاً آسون نیست، به استراتژی نیاز داره.
یک آرم عالی مشخصات زیر رو داره:
شکل درست
نشانه های مناسب تجاری
رنگ مناسب
لحن مناسب
تایپوگرافی مناسب
روند های مناسب
اندازه های مناسب
خب بریم سر توضیحات مناسب خصوصیات آرم:
۱_آرم باید جوری طراحی بشه که ماهیت برند شما رو منتقل کنه.
یک آرم باید برداشتی فوری و صادقانه از فلسفه تجارت شما داشته باشه، و دلیل خاص بودن نام تجاری شما رو بیان کنه.
لوگوی که بر اساس یک فلسفه معتبر تجاری ساخته شده باشه معنی داره و اعتماد به نفس رو به راحتی به مخاطب خودش القا میکنه.
برای همین قبل از اینکه به طراحی لوگو بپردازید واقعاً با نام تجاری خودتون آشنا بشید.
اگه زیاد به خصوصیت ها یا ارزش های اونام فکر نکردید زمان اون رسیده این کار رو انجام بدید.
ایجاد یک هویت تجاری که مخاطبان شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنن، در ادامه کار خود به روند طراحی آرم یک مزیت عمده به شما می ده.
طراحی برای انتقال اصل برند شما فراتر از شخصیت برند شماست، لوگوی خودتون رو با در نظر گرفتن مشتریهای ایدهآل خودتون بسازید.
درک شما از مخاطب هدف خود باید به شدت روی رویکرد شما توی طراحی آرم تاثیر بذاره.
مثلا آرم آمازون یه نمایش عالی از ارزشیه که آمازون به مشتری های خودش ارائه میده.

۲_ انتخاب سبک مناسب
انتخاب سبک یکی از اولین تصمیم ها برای طراحی آرمه، که باید در نظر گرفته بشه. توی این مقاله چند تا از خصوصیت سبک ها رو برای شما میگم:
نشانک ها:
نشانک یک آرمه که از یک متن تشکیل شده.
معمولاً نام تجاری نشانک میتونه یک انتخاب مناسب برای مشاغل تازه شروع به کار باشه، از اونجایی که شناخت و آگاهی از نام برای یک تجارت جدید حیاتیه.
تمرکز روی کلمه نام تجاری جدید دیگه حواس پرتی ایجاد نمیکنه.
یک قلم و رنگ مناسب با شخصیت برند خودتونم برای اون انتخاب کنید.
مارک های تجاری:
اگه میتونید از طریق استفاده از یک تصویر یا نماد برند خودتون رو بدون کلمات به صورت تصویری به تصویر بکشید، مارک تجاری می تونه انتخاب مناسبی برای شما باشه.
مارکهای تجاری معمولا با سازمانهای شناخته شده جهانی مرتبط هستن، که فقط از طریق نماد به راحتی شناسایی می شن.
خیلی از مارک های معروف امروز به عنوان علامت های ترکیبی شروع به کار کردن و توانایی خودشان رو برای رها کردن نام کسب کردن.

علائم ترکیبی:
یک علامت ترکیبی انعطاف پذیری رو توی نوشتن اسم شرکت ارائه میده، در حالی که دارای یک تصویر یا نماد هم هست.
به شما فرصت می ده تا داستان خودتون رو بیشتر توضیح بدین و نام تجاری خودتون رو متمایز کنید ۵۶% از شرکت های برتر سطح جهانی از علائم ترکیبی استفاده می کنن.

علائم حروف:
علامتهای حروف که به عنوان آرم های سبک اولیه یا مونوگرام هم شناخته میشن، برای مارک هایی که باید نام شرکت طولانی رو با استفاده از نوع مخفف ساده سازی کنن، یه انتخاب محبوبه.
از آنجایی که بیشتر تمرکز روی حروف و حرف اوله نشانه ها اغلب از یک فونت سبک تر استفاده می کنن.

خب برگردیم به راز های لوگو های حرفه ای!!
۳_نام تجاری شما
یک آرم قدرتمند داستان کامل رو با یک تصویر روایت می کنه، در حالی که برخی از مارک های اصلی ممکنه بتونن یک آرم به سبک مارک تجاری رو نشون بدن اما برای مشاغلی که هنوز نام خانوادگی ندارند توصیه نمیشه.
اگر چه ما از درج اسم تجاری شما توی لوگوی شما طرفداری می کنیم اما اکیداً توصیه نمیشه که متنی اضافی که هنگام تغییر اندازه اون شما رو دشوار میکنه درج کنید.
برچسبها و آدرس شرکت یا اطلاعات تماس بعضی از ویژگیهایه که لیست ما رو در اختیار شما قرار نمیده.
ممکنه مواردی وجود داشته باشه که این اطلاعات به عنوان یک عنصر جداگونه مناسب باشه اما یک طرح آرم باید واضح ساده و جدا از متن غیرضروری باشه.

۴_یک طرح رنگی مربوطه داشته باشه
رنگ چیزهای زیادی در مورد مارک شما میگه.
در واقع مطالعات نشون میده که رنگ ۸۰% شناخت برند رو افزایش میده.
ذهن انسان برای پاسخگویی به رنگ برنامهریزی شده هستش، به دلیل توانایی رنگ توی تاثیر گذاری بر رفتار و احساسات انتخاب رنگ باید به شدت تحت تاثیر ترجیحات مخاطب هدف قرار بگیره.
با درک کمی در مورد روانشناسی رنگ و نحوه انتخاب رنگ های مناسب می تونید، بعضی از مشخصات اصلی برند خودتون رو برجسته کنید، و با مصرف کننده ها ارتباط برقرار کنید.
و در آخر این نکته مهم رو بهت بگم که یک آرم موثر باید دارای طرحی باشه که شخصیت برند شما رو منتقل کنه.
انتخاب سبک مطابق با هویت نام تجاری و انتخاب رنگ مربوط به کار شما قرار دادن زمان و استراتژی لازم برای این تصمیم ها طولانی مدت نتیجه میده.
برند شما مورد توجه افراد مناسب قرار میگیره و تاثیر ماندگار ایجاد میکنه.
موفق و پیروز باشید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
اصول طراحی لوگو + نکات طلایی
طراحی لوگو یک تخصص است و دانستن اصول طراحی لوگو در این مسیر به ما کمک میکند …
انواع سبک های لوگو – آکادمی طراحی بساز
لوگو یک نشان منحصر بفرد است که برای نشان دادن هویت یک بیزینس مورد استفاده قرار می گیرید …
فتوشاپ چیست؟ – آکادمی طراحی بساز
فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساخت و ویرایش عکس ها بکار می رود…
دیدگاهتان را بنویسید