طراحی کاتالوگ و بروشور در تبلیغات شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد . شما با استفاده از کاتالوگ می توانید محصولات خود را به راحتی در دسترس عموم و مشتریان خود قرار دهید. برای داشتن طرح خوب باید ابتدا دید کامل از فعالیت و محصولات کارفرما داشته باشیم. باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشیم. اصولا نمونه های رقبا مشاهده می شود و نقاط قوت و ضعف بررسی می شود، و در نهایت خلاقیت است که به کمک طراح می آید و می توان یک اثر با کیفیت بالا طراحی و آماده سازی نماید.
طراحی بروشور تبلیغاتی متحول کننده یک کسب و کار می شود. طراحی بروشور اغلب برای کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد. هر چقدر این طراحی بروشور حرفه ای باشد می تواند تحول عظیمی در یک کسب و کار کوچک ایجاد کند به این صورت که در طراحی بروشور خلاق اگر ایده ای به کار رود که بتواند چشم مخاطبان را به خود جلب کند می توان گفت آن کسب و کار در رسیدن به هدفش گام های موفقی برداشته است.
طراحی بروشور با ورد در بیشتر شرکت ها انجام می شود اما اگر میخواهید به هدف خود برسید حتما طراحی خود را به یک طراح بروشور خلاق که طراحی بروشور با فتوشاپ یا طراحی بروشور با ایندیزاین انجام میدهد بسپارید .
با این حال کاتالوگ و بروشور تفاوت هایی دارد، که دانستن این تفاوت ها می تواند به کسب و کار شما کمک کند. تفاوت های زیادی وجود دارد که بروشور ها و کاتالوگ ها را از یکدیگر جدا می کند. به عنوان مثال، بروشور ها معمولا برای اطلاعات و تمرکز بر برند، محصولات و خدمات شما استفاده می شوند، در حالی که کاتالوگ ها بیشتر برای محتواهای تبلیغاتی هستند که در یک زمان برروی یک محصول تمرکز می کنند. بروشور ها معمولا در یک طرف یک ورق کاغذ یا مقوا چاپ می شوند و معمولا فقط یک تا چهار صفحه هستند. از طرفی کاتالوگ ها در دو طرف چاپ می شوند یا میتوانند یک کتاب یا هر تعداد صفحه باشند.
ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت و کسب و کار شماست. اگر بتوانید خدمات و محصولاتتان را به مخاطبان خود نشان دهید، بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه جدید و ارائه تماس مستقیم برای اقدام به خرید و یا آشنایی با مجموعه شما می باشد که با طراحی کاتالوگ از خدمات یا محصولات خود چه به صورت فیزیکی چه به صورت آنلاین شما می توانید به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کنید و لیست جامعی از محصولات و خدماتتان را در اختیار کاربرتان دهید.
کاتالوگ نوعی نشریه است که میتوانید از آن برای نمایش محصولات خود استفاده کنید. تفاوت آن با بروشور به این معناست که شامل توضیحات و مشخصات هر محصول نیز می شود. رایج ترین استفاده از کاتالوگ ها در فروشگاه های خرده فروشی است، جایی که به خریدارانی که در قفسه ها جستجو می کنند، تحویل داده می شود.
کاتالوگ ها اغلب برای فروشگاه های آنلاین استفاده می شوند و به مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول قبل از خرید آن می دهند. آن ها اغلب به صورت کتاب منتشر می شوند و اقلامی را با جزئیات بیشتر به مشتریان و مخاطبان می فروشند. راه های زیادی برای استفاده از کاتالوگ برای تبلیغ کسب و کارتان وجود دارد و می توانید از آن به عنوان ابزاری عالی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.
اگر میخواهید از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید، ممکن است یک کاتالوگ چاپی دقیقا همان چیزی باشد که نیاز دارید.
کاتالوگ ها یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای بازاریابی کسب وکار شما هستند و نیازی به سرمایه گذاری سنگین در مواردی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی یا تبلیغات تلویزیونی گران قیمت ندارند. علاوه براین، کاتالوگ چاپی یک راه عالی برای ارائه طرح های با کیفیت بالا به مشتریان است. هربار که کاتالوگ های محصولات را تحویل می گیرند، مطمئن می شوند که حواسشان به محصولات شما است.
بروشور نشریه ای است که میتواند برای ارائه اطلاعات در مورد یک شرکت و یا یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. بروشور ها اغلب برای اطلاع رسانی و یا متقاعد کردن مردم در مورد چیزی استفاده می شوند. معمولا ابعاد آن ها A5 است و معمولا حضوری یا در نمایشگاه ها توزیع می شوند.
طراحی بروشور نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و باید شامل تمام اطلاعات مربوطه باشد تا پاسخ مطلوب را از مشتریان و مخاطبان دریافت کند. به عنوان مثال، بروشور ها در نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها یا سایر رویداد های تجاری ارائه می شوند. طراحی برای جذب افراد به بروشور شما ضروری است. با این حال شما باید جنبه های دیگری مانند محتوا را نیز در نظر بگیرید. همچنین باید ساختار خوبی نیز داشته باشد تا خواندن آن آسان باشد.